2008. február 9., szombat

Érdekes Linkcsere Probléma - fogyás.info

Ma felhívtam az előbb egy barátom, aki elpanaszolta, hogy a weboldala "a fogyás szóra csak 400-valahanyadik, bár a weboldalának egyes aloldalai, az oldal kulcsszavára, ill. kulcskifejezésére a 20-30 helyen van. Pedig, szerinte már fenn kellene lennie az első 50-ben."

Ő beszélt a SEO-jával (keresőoptimalizálás végrehajtásáért felelős webmesterével (mi a SEO?)), aki szintén nem érti, hogy mi lehet a probléma. A SEO-ja azt mondta, hogy a "google letiltotta, a google megbüntette". (Több hozzá nem értő SEO hangoztatja ezt szívesen, ha nem ér el eredményeket.)
Már az első bekezdésből látszik, hogy a google nem tiltotta le, a google nem bűntette meg, mert akkor több kifejezésre nem jelenne meg az 20-30 között a webszájtja.

A következő, amit halottam, hogy a SEO, tehát ne az barátom weblapja, amin csak egyszer-kétszer szerepel a fogyás kulcsszó, viszont jó helyezést ér.

Tehát a barátom weboldala teljesen jól van kulcsszó optimalizálva, a SEO-jé pedig arra a szóra nem, mégis az van sokkal előrébb!
Több megoldása is lehet a fenti problémának, tehát tovább kérdezősködtem, hogy elegendő adathoz jussak a beteg weblap diagnózisához. És elmondtam a barátomnak, hogy a webhelyen belüli optimalizálás (kulcsszó optimalizálás, belső linkstruktúra, belső pagerank irányítás, stb.) bár nagyon fontos, sőt nélkülözhetetlen alapja a helyes keresőoptimalizálásnak, de a legerősebb tényező a google helyezés szempontjából valami más!

A külső optimalizálás, a rámutató, lehetőleg egyirányú linkek száma és minősége (pagerank ereje), illetve a szöveges linkek linkszövege (a linket alkotó szavak), valamint a link forrásának, a weboldalnak a kulcsszó, illetve téma egyezése a legfontosabb tényezők.

Magyarul, ha egy "fogyás" linkszövegű rámutató egyirányú link egy fogyás témájú kulcsszavú oldalról mutat, akkor az nagy erővel tolja a találati lista teteje felé a webhelyet ill. annak egy lapját (amire mutat).
(Itt és most az átadott pagerank értéket és annak tényezőit nem tárgyalom, mert a lényeg megértéséhez most nincs erre szükség.)

Mi történt a gyakorlatban? További kérdezősködéssel kiderült.

A fogyás szóra optimalizált, minden oldalán fogyással kapcsolatos témát tárgyaló, és a fogyás szót tartalmazó kifejezést használó webhely, azaz a barátom oldalai 3 linkkel is rámutat a SEO egy másik webhelyére egy kifejezéssel, ami nem a fogyás szó.
A SEO által szerkesztett másik oldal visszamutatott egy linkkel, ami tartalmazta a fogyás, de más szót is!
Tehát itt egy linkcsere történt!

Mi a megoldás?

A fogyás szóra optimalizált webhely (minden oldal) rámutatott egy fogyás szóra nem optimalizált lapra, amely azért tartalmazta a fogyás szót és egy fogyás szót tartalmazó belső linket is. (Most mindegy, hogy mi volt a linkszöveggel.)
A nem fogyás szóra optimalizált, hanem más témára optimalizált, teljesen más témájú oldal visszamutatott egy linkkel, ami csak részben tartalmazta a fogyás szót.

A megoldás:

Amikor egy jól belső optimalizált (kulcsszó optimalizált, esetünkben a "fogyás" szóra optimalizált) lapról, illetve egy ilyen témájú webhelyről mutat link a nem fogyás kulcsszóval, egy olyan lapra ill. webhelyre, ami tartalmazza párszor az adott szót (fogyás), akkor a link forrásának témája (annak ellenére, hogy a linkszöveg nem a fogyás) felfelé nyomja a találati listában a forrás kulcsszavára a weboldalt, ahova a link mutat!
(Ha ezt nem értenéd, akkor rajzold le magadnak, az összefüggéseket, és azonnal látni fogod a lényeget!)

Tehát, a legfontosabb keresőoptimalizálási, google helyezési tényező a rámutató link, pontosabban a megfelelő linkszövegű rámutató link, még pontosabban, az azonos témájú webhelyről mutató megfelelő linkszövegű rámutató link!

Vazze, az egész linkcsere problémáról szóló cikkben csak egyszer szerepel a linkcsere szó, illetve kétszer, vagyis ezzel a mondattal együtt már háromszor! :-)

Ennyit a fogyás témáról! :-)

Nincsenek megjegyzések:

LINKCSERE ezzel a bloggal, amit éppen most olvas:

Helyezze el a weboldala program kódjában ezt:

<a href="http://linkcsere.blogspot.com" target="_blank"><font size="4">LINKCSERE.blogspot.com</font></a>

Ez látszik majd a weblapján:
LINKCSERE.blogspot.com

Írja meg a notaxes @ freemail.hu címre "linkcsere" címmel (tárggyal), hogy pontosan hova (mely webhely, melyik lapjára) helyezte ki a linket, és kb. 3 napon belül elhelyezzük ennek a blognak a bal oldalán a viszontlinket!

Programozók Figyelem! Állás és 10x-es Linkcsere!

Twitter / HuPont